“REFLEXIONS SOBRE LA WEB 2.0”
Una vegada he acabat de fer la lectura del capítol 1 que té per títol “Educación 2.0 ¿Marca, moda o
nueva visión de la Educación”la qual té com autor a Julio Cabero Almenara he
arribat a les següents reflexions:
Arrel de
l’avanç de la nostra societat va ser necessari fer una transformació, un
canvi, en el món de la tecnologia, ja que en aquells moments l’usuari era,
bàsicament, un subjecte passiu el qual només rebia informació o la publicava
sense tenir la opció de interactuar amb la resta d’usuaris.
Però record que,
així i tot, va suposar una gran revolució en la societat d’aquella època, ja que
per exemple, en el meu cas, per anar a cercar informació ja no era necessari
anar a fer cua a la biblioteca esperant a que un llibre determinat arribes
perquè l’emprava un altre company. Ara només amb un clic podies aconseguir,
sense sortir de casa teva, molta informació sobre qualsevol tema.
El fet de la aparició durant el segle actual de la Web
2.0 ha suposat una millora a l’hora d’interactuar amb la resta d’usuaris o a
l’hora de cercar informació quant a continguts.
Cal afirmar que el canvi ha estat radical. Es pot dir que
els llibres de tota la vida han passat a un segon plànol. Ara tota, o quasi
tota, la informació s’aconsegueix mitjançant la pulsació d’un botó. Així de
fàcil!
Un altre
aspecte a tenir en compte és que els joves, i també els que no són tan joves,
de cada vegada més, volen aconseguir informació d’una manera ràpida, és a dir,
en un temps record amb el fi d'acabar abans i poder començar amb altres activitats o
simplement per tenir més temps per ells i així poder conectar-se a Facebook,
Twitter...I la web2.0 ofereix aquesta possibilitat, ja que es tracta d’una eina
que ofereix una diversitat infinita de funcions.
Un dels
seus punts que la fan més atraients és que és una eina de fàcil maneig i
accessible a tothom a l’hora de fer el seu ús.
Els infants, de cada vegada abans, ja la comencen a
emprar, ja sigui a casa al costat d’un adult o bé a l’escola. No és gens comú
en l’actualitat trobar-nos a un infant d’Educació Infantil que, al menys, no
hagi teclejat un ordinador.
Però, no
ens enganyem, hem de tenir en compte que la Web2.0 no tan sols té avantatges al
seu favor. Durant la seva anàlisi també hi trobem punts negatius, com per
exemple, el fet que sigui una eina tan emprada i sol·licitada
la fa caure en el pecat de poder dur molta informació repetitiva i de poca
qualitat, és a dir, molta informació superficial, amb un contingut poc profund.
A partir d’aquí és farà rellevant el paper del mestre a
l’escola (Educació 2.0), ja que de ell dependrà en part que allò que transmeti,
tant coneixements com aprenentatges, sigui el més significatiu possible,
cercant continguts de qualitat i que no siguin repetitius.
Serà fonamental que el/la mestre/a sàpiga emprar i gaudir
de totes les noves tecnologies guiant i orientant als seus alumnes. A més
d’anar reciclant-se i estar al dia en totes les tecnologies. Així i amb
esforç podrà aconseguir uns alumnes
capaços d’emprar unes eines de comunicació les quals l’ajudaran a créixer
agafant de cada vegada més confiança amb si mateixos gràcies a la possibilitat
de compartir, participar i col·laborar mitjançant la web amb la resta de companys.
No hay comentarios:
Publicar un comentario