sábado, 5 de octubre de 2013



“REFLEXIONS SOBRE LA WEB 2.0”

 

Una vegada he acabat de fer la lectura del capítol 1 que   té per títol “Educación 2.0 ¿Marca, moda o nueva visión de la Educación”la qual té com autor a Julio Cabero Almenara he arribat a les següents reflexions:

Arrel de l’avanç de la nostra societat va ser necessari fer una transformació, un canvi, en el món de la tecnologia, ja que en aquells moments l’usuari era, bàsicament, un subjecte passiu el qual només rebia informació o la publicava sense tenir la opció de interactuar amb la resta d’usuaris.

 Però record que, així i tot, va suposar una gran revolució en la societat d’aquella època, ja que per exemple, en el meu cas, per anar a cercar informació ja no era necessari anar a fer cua a la biblioteca esperant a que un llibre determinat arribes perquè l’emprava un altre company. Ara només amb un clic podies aconseguir, sense sortir de casa teva, molta informació sobre qualsevol tema.

 

El fet de la aparició durant el segle actual de la Web 2.0 ha suposat una millora a l’hora d’interactuar amb la resta d’usuaris o a l’hora de cercar informació quant a continguts.

Cal afirmar que el canvi ha estat radical. Es pot dir que els llibres de tota la vida han passat a un segon plànol. Ara tota, o quasi tota, la informació s’aconsegueix mitjançant la pulsació d’un botó. Així de fàcil!

 

Un altre aspecte a tenir en compte és que els joves, i també els que no són tan joves, de cada vegada més, volen aconseguir informació d’una manera ràpida, és a dir, en un temps record amb el fi d'acabar abans i poder començar amb altres activitats o simplement per tenir més temps per ells i així poder conectar-se a Facebook, Twitter...I la web2.0 ofereix aquesta possibilitat, ja que es tracta d’una eina que ofereix una diversitat infinita de funcions.

 

Un dels seus punts que la fan més atraients és que és una eina de fàcil maneig i accessible a tothom a l’hora de fer el seu ús.

 

Els infants, de cada vegada abans, ja la comencen a emprar, ja sigui a casa al costat d’un adult o bé a l’escola. No és gens comú en l’actualitat trobar-nos a un infant d’Educació Infantil que, al menys, no hagi teclejat un ordinador.

 

Però, no ens enganyem, hem de tenir en compte que la Web2.0 no tan sols té avantatges al seu favor. Durant la seva anàlisi també hi trobem punts negatius, com per exemple, el fet que sigui una eina tan emprada i sol·licitada la fa caure en el pecat de poder dur molta informació repetitiva i de poca qualitat, és a dir, molta informació superficial, amb un contingut poc profund.

A partir d’aquí és farà rellevant el paper del mestre a l’escola (Educació 2.0), ja que de ell dependrà en part que allò que transmeti, tant coneixements com aprenentatges, sigui el més significatiu possible, cercant continguts de qualitat i que no siguin repetitius.

Serà fonamental que el/la mestre/a sàpiga emprar i gaudir de totes les noves tecnologies guiant i orientant als seus alumnes. A més d’anar reciclant-se i estar al dia en totes les tecnologies. Així i amb esforç  podrà aconseguir uns alumnes capaços d’emprar unes eines de comunicació les quals l’ajudaran a créixer agafant de cada vegada més confiança amb si mateixos gràcies a la possibilitat de compartir, participar i col·laborar mitjançant la web amb la resta de companys.

No hay comentarios:

Publicar un comentario